[O1] Głośne, modulowanie buczenie powyżej 85km/h

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • josephhh
    Classic
    • 2012
    • 1

    [O1] Głośne, modulowanie buczenie powyżej 85km/h

    jak na moje kaprawe oko coś tu nie gra. poza tym na wykresy jest miejsce w "nasze auta".
    josephhh
  • majerskywojteq
    Classic
    • 2011
    • 13

    #2
    [O1] Głośne, modulowanie buczenie powyżej 85km/h

    Od jakiegoś czasu dociera do mich uszu bardzo głośne buczenie z wyciem (niejednostajne, modulowane z wyczuwalnymi wibracjami). Zaczyna się od 85km/h. Zacząłem od opon. Wyważone dobrze. Nic to nie dało. Mechanik nr 1 - Panie łożyska z tyłu trza wymienić. Wymienione łożyska z piastami. Jadę - to samo. Znów do wulkanizatora. Wulkanizator nr 1. Panie opony wyząbkowane - trza wymienić. Opony wymienione. Jadę - to samo. Następny dzień - Mechanik nr 2. Panie łożyska z przodu trza wymienić. Wymienione , jadę to samo. Wulkanizator nr 2. Oczywiście opony z przodu wymienić. Wymienione - to samo. Podniosłem przód samochodu, 5 bieg, do 150km/h. CISZA. Tyłu jednak nie mogę rozpędzić tak szybko na podniesionym. Ręce i cycki opadają a tu jak wyło tak wyje. POMOCY!!! KOLEDZY . Może to jakaś obudowa wpada w wibracje albo już sam nie wiem.

    Komentarz

    • samtech84
      Elegance
      • 2008
      • 988
      • Octavia I (1U2)
      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

      #3
      oblukaj przeguby zewnętrzne możliwe że któryś złapał luz i wpada w wibrację. U mnie słabo wyło jak jechałem w prost natomiast jak się jechało po łuku wycie się nasilało. Okazało się że lewy zewnętrzny przegub się wyrobił i wpadał w wibrację, po wymianie ucichło wycie.

      Komentarz

      • majerskywojteq
        Classic
        • 2011
        • 13

        #4
        Niby mechanik sprawdzał przeguby. Zresztą na podniesionym przodzie i rozpędzeniu do 150 najprawdopodobniej byłoby słychać. A tu nic. Ale sprawdzę jeszcze raz. Dzięki za radę

        Komentarz

        • tomus7
          RS
          • 2010
          • 1896
          • Peugeot

          #5
          A skrzynka biegów oliwkę ma :?:
          ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
          http://www.bunkry.pl/pl/index.html
          a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
          http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
          Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

          Komentarz

          • Udesky
            RS
            • 2007
            • 1692
            • Octavia I (1U2)
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            Zamieszczone przez samtech84
            oblukaj przeguby zewnętrzne możliwe że któryś złapał luz i wpada w wibrację.
            Przeguby to by raczej terkotały, a nie buczały.
            Po 1 sprawdź czy masz dokładnie dokręcone wszystkie koła, niedokręcone koło daję efekt wycia/buczenia jak łożysko.
            Ewentualnie możesz sprawdzić przegub wewnętrzny, ale ten drga i to przez chwilę.
            A jak nie to sprawdź olej jak tomus7 radzi.
            W Polsce nie ma kryzysu.
            Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

            Komentarz

            • krzynol
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 10922
              • Superb II combi (3T5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              Zamieszczone przez tomus7
              A skrzynka biegów oliwkę ma
              no właśnie, kolega dobrze mówi, ewentualnie skrzynia się kończy
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz

              • majerskywojteq
                Classic
                • 2011
                • 13

                #8
                Co do skrzyni to chyba na podniesionym też by buczała.
                Sprawdzę jeszcze raz te przeguby.
                Najlepsze że ten dźwięk się nie zmienia przy skrętach. Czy w lewo, czy w prawo buczy tak samo

                Komentarz

                • tomus7
                  RS
                  • 2010
                  • 1896
                  • Peugeot

                  #9
                  Skrzynia bez obciążenia chyba pracuje nieci inaczej, jak się mylę to niek ktośmnie poprawi ops:
                  ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                  http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                  a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                  http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                  Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                  Komentarz

                  • krzynol
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 10922
                    • Superb II combi (3T5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #10
                    skrzynka bez obciążenia właśnie inaczej chyba pracuje
                    ale tak sobie myślę, że to buczenie od skrzyni zależne by było od biegów, co?
                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                    poprzednie modele:
                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                    Komentarz

                    • majerskywojteq
                      Classic
                      • 2011
                      • 13

                      #11
                      co do skrzyni to chyba nie ona daje się we znaki. nie ma znaczenia na którym biegu jadę jak również czy przyspieszam czy hamuję silnikiem. nic do tej pory nie znalazłem i szlak już mnie trafia.

                      Komentarz

                      • SZYMON
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 114

                        #12
                        mogę Ci powiedzieć że co do buczenia miałem to samo z tym że u mnie okazało się że miałem do wymiany łożyska. Wymieniłem i przestało buczyć :wink:

                        Komentarz

                        • Vojtek1,9tdi
                          Rider
                          • 2010
                          • 264

                          #13
                          U mnie też coś buczy pulsacyjnie też nie wiem co to jest zaczyna się jak wrzucam 3 biego od 45 do 55 buczy pozniej przestaje i jak wrzucam 4-rke buczy jednostajnie nie pulsacyjnie nie mam zielonego pojecia co to jest .
                          Skoda Octavia 1,9TDI 110PS Ambiente

                          Komentarz

                          • lukaszp1981
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 139
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            #14
                            Koledzy, a czy przypadkiem to nie dwumasa? U mnie tez jest buczenie (dudnienie) - szczególnie jak zdrowo depnę. Na zimnym silniku są drgania, po delikatnym puknięciu w gaz lub sprzęgło ustają. To będzie chyba to.

                            [ Dodano: Nie 27 Lut, 11 09:39 ]
                            Ja w najbliższym czasie biorę się za wymianę kpl. sprzęgła, bo nie chcę żeby mi dwumasa padła gdzieś w trasie, kilkaset kilometrów od domu i to jeszcze z małym dzieckiem w samochodzie.
                            Nie wiem tylko jaki komplet założyć?

                            Komentarz

                            • kabanos
                              RS
                              • 2011
                              • 4544
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              Miałem coś takiego w służbowej astrze. Poszło łożysko w skrzyni na którymś wałku. Po wymianie spokój. Możesz sprawdzić czy ustaje np. po wysprzęgleniu albo wrzuceniu na luz przy dużej prędkości (zmiana obciążenia). W każdym razie po wszelkich wymianach obstawiał bym skrzynie.

                              >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                              Komentarz

                              • maliksm
                                Classic
                                • 2011
                                • 10

                                #16
                                witam,

                                od jakiegos czasu mam podobny problem z buczeniem, drganiami karoserii w Octavii I 1,9tdi. na poczatku wydawalo sie jakby lewe przednie kolo wibrowalo, huczalo podobnie do lozyska. I mechanik --> kola do wywazenia a jak nie pomoze to opony do zmiany. tak zrobilem ale nic to nie dalo. II mechanik wymienil mi przeglub wewnetrzny i mialo byc OK, ale niestety dalej nic. pojechalem na reklamacje i wymienil mi dodatkowo jeszcze lozysko i piaste. dalej nic, a moje wrazenie jest takie ze jest jeszcze gorzej. przy przyspieszaniu na 3 gdzies 50-60/h czuc mocne drgania na kierownicy i tak jakby na podlodze. jadac na 4 lub 5 biegu 80-100/h slychac huczenie i czuc drgania. pomalu staje sie to irytujace. dodam jeszcze, ze zalozylem nowe opony yokohama, ostatnio bylem na przegladzie i w zawieszeniu wszystko OK. jesli ktos mial podobna sytuacje to prosze o pomoc, bo naprawy na chybil trafil mnie zrujnuja
                                z gory dziekuje za wszelkie rady

                                Komentarz

                                • Udesky
                                  RS
                                  • 2007
                                  • 1692
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez maliksm
                                  czuc mocne drgania na kierownicy
                                  A sprawdzałeś czy półoś nie jest krzywa, czasem się to zdarza. Auto na kołki lub na podnośnik bieg i jeden "jedzie" drugi patrzy na półosie.
                                  Ewentualnie sprawdzałeś czy dwumas jest ok? 5b ok 1500rpm i but w podłogę, ale tylko do testów. Jeśli usłyszysz terkotanie itd, to możliwe że dwumas szwankuje.
                                  W Polsce nie ma kryzysu.
                                  Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                  Komentarz

                                  • maliksm
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 10

                                    #18
                                    w jaki sposob okreslic "na oko" czy polos jest krzywa?? bedzie to jakos widac??

                                    potestuje jutro i zobacze co wyjdzie

                                    dzieki za info i pozdrawiam

                                    Komentarz

                                    • laurin
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 727

                                      #19
                                      Koledze w alfie 147 zrobiło się to samo - też szukamy przyczyny. Koła pozamieniane i dalej to samo. Obstawiałbym łożysko w piaście ale huczenie pojawiło się nagle, bez ostrzeżeń delikatnych. Skręcanie na boki nie powoduje cichnięcia albo zwiększenia siły wycia. Wycie pojawia się miedzy 80 a 100 km/h i słychać jakby z tłu. Jak coś się dowiem to napisze - może coś się rozjaśni.

                                      Komentarz

                                      • Udesky
                                        RS
                                        • 2007
                                        • 1692
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez maliksm
                                        w jaki sposob okreslic "na oko" czy polos jest krzywa?? bedzie to jakos widac??
                                        Nie wiem, ciężko mi to jednoznacznie określić. Pamiętam tylko, że też miałem jakieś problemy z przodem (w ostateczności okazało się, że wszystkiemu winna była końcówka kierownicza) i jedną z przyczyn mogła być właśnie krzywa półoś, podobno wcale nie taka rzadka sprawa. I polecono mi taki test.
                                        Jeśli któraś oś jest krzywa, to pewnie będzie inaczej pracować od tej sprawnej. Raczej dwie osie na raz się nie krzywią.
                                        W Polsce nie ma kryzysu.
                                        Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                        Komentarz

                                        • tomus7
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 1896
                                          • Peugeot

                                          #21
                                          Zamieszczone przez maliksm
                                          "na oko"
                                          to chłop w szpitalu umarł :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech A na poważnie jak skrzywienie będzie widoczne na tzw "oko" to buda telpało by jak na szarpakach
                                          ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                          http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                          a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                          http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                          Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                          Komentarz

                                          • maliksm
                                            Classic
                                            • 2011
                                            • 10

                                            #22
                                            Panowie test na dwumasa moim zdaniem wypadl dobrze, 5 bieg 1500rpm, but w podloge i auto bez zadnych niepokojacych dzwiekow przyspieszalo do przodu. natomiast pojawil sie nowy "objaw" albo wczesniej go nie zauwazalem. przy jezdzie na 5-tce jakies 80-95 km/h na wyplaszczeniu lub z lekkiej gorki i na nieduzym gazie zaczynaja sie takie wibracje ze az na tylku je czuc, drga cala kabina ;=(. dodaje gazu, obroty podskakuja i znacznie sie uspokaja. i co teraz o tym wszystkim sadzicie?? pozdrawiam

                                            Komentarz

                                            • Vojtek1,9tdi
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 264

                                              #23
                                              Przesrane mnie tez te moje chalasy dobijaja nie wiem gdzie szukac przyczyny mechnik sie przejechal i stwierdzil ze to obserwowac ale chalas dokucza w jezdzie .Nie wiem juz zaczac pokolei wymieniac czesci na nowe?
                                              Skoda Octavia 1,9TDI 110PS Ambiente

                                              Komentarz

                                              • lukaszp1981
                                                Ambiente
                                                • 2009
                                                • 139
                                                • Octavia III combi (5E5)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                #24
                                                maliksm, Vojtek1,9tdi, sprawdzaliście poduszki: silnika, skrzyni i dolną?

                                                Komentarz

                                                • rad123
                                                  Classic
                                                  • 2011
                                                  • 2

                                                  #25
                                                  Witam
                                                  ja mam podobne objawy buczy przy 60 km/h i 90km/h jadąc delikatnie dodając gazu - byłem w ASO powiedzieli mi że najprawdopodobniej łożyska w koszu szkrzyni biegów, byłem u mojego mechanika i on stwierdził że może to być coś w koszu być może wałek atakujący lub łożyska wałka ataku, może zrobił się luz na przekładni głównej i żle współpracuje atak z kołem talerzowym.
                                                  Co o tm sądzicie ?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...